עלינו
 


ליווי מוסדות וארגונים בכל הנוגע לחוסן ארגוני בשגרה ובהתמודדות עם מצבי חירום וטראומה

הפרדוקס הגדול הקיים בארגונים נע בין שני צירים – מחד הלחץ שמפעיל הארגון על הפרטים לנהוג על פי נורמות מסוימות, במסגרת כללים קבועים ובמערך ציפיות נתון; ומאידך, הרצון הארגוני להביא את הצד היצירתי והייחודי של כל עובד לידי ביטוי. מחד- סירוס לכללי המערכת , מאידך- צמיחה אינדיבידואלית.

הפרדוקס הזה הוא חלק מחיי כל ארגון הן בשגרה והן באירועי חירום ושגרת חירום.

איך להפוך את הפרדוקס ליתרון הן לעובד והן לארגון?.

המושג "רווחה" בהקשר של ארגונים מתקשר בצורה אסוציאטיבית ל"אנחת רווחה" – לרווח שבו ניתן לנשום, למרחב המאפשר תנועה, לתחום שבו ניתן ליצור. במילה "רווחה" אין הכוונה לאופן המקובל של המילה כפי שמשתמשים בה בארגונים, שבהם רואים ברווחה בעיקר - אירועים, חופשות, הלוואות ותרבות פנאי. כאן מילה "רווחה" היא במובן של הרווח שיש ליצור לפרטים בארגון על מנת שיוכלו להתנועע בפיתולי הייחודיות שלהם, על מנת שיוכלו ליצור מתוך סיבה, מתוך תשוקה ובתנועה גמישה במרחב נתון, בזמנים שונים בשגרה ובנסיבות של אירועי חירום.

השקעה ופיתוח בחוסן ארגוני חיוני לצורך איזון בין השאיפות של הארגון לשמירה על הסדר החברתי, לבין יצירת תנאים לעובד בהם יוכל להיות יצירתי ולהעניק לארגון מיכולותיו הייחודיות.

ליווי ממוקד פיתוח חוסן ארגוני מציע לווי וייעוץ מקצועי בהתמודדות עם בעיות פסיכולוגיות וסוציאליות של עובדים לצד ייעוץ לארגון בנוגע לעיצוב תפיסתו את הטיפול בפרט ובקהילת העובדים והמנהלים.

איך עושים זאת ?

  • ליווי הארגון במצבי חירום ובתפקוד בשגרת חירום.
  • ליווי הנהלה בכל הנוגע לפיתוח חוסן ארגוני ותחזוקתו (מדדי חוסן, הערכת חוסן)
  • ליווי מנהלים בנוגע לרווחת עובדיהם
  • הדרכה לעוסקים בפרט ( עו"ס, משאבי אנוש, מנהלי שטח, קב"ט )
  • תמיכה אישית בעובד
  • הימצאות בזמנים קבועים בארגון ויצירת קשר על בסיס "מרחב פתוח"
  • היענות לפניות לפי הצורך
  • קישור העובד לגורמים מסייעים בקהילה
  • סיוע במידע רלוונטי בתחום הרווחה

יצירתיות העובד וחוסנו חשובה וליווי ממוקד פיתוח חוסן מסייע ליצירת אקלים המאפשר את מימושם של משאבי העובד.

קישורים

Site Created By Igal Baum Studio